Η Ποίηση Διαμαρτυρίας (Ευρώπη-Αμερική-Αφρική). Δημιουργία Ιστολόγιου.

Στόχοι: Ενθάρρυνση της λογοτεχνικής ανάγνωσης, εξοικείωση των μαθητών με τους σύγχρονους τρόπους της ποιητικής έκφρασης, ευαισθητοποίησή τους για την παραβίαση των ανθρώπινων δικαιωμάτων σε όλον τον κόσμο,  ανάπτυξη κριτικής σκέψης και πρωτοβουλίας, καλλιέργεια του "λογοτεχνικού γούστου",χρήση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία της λογοτεχνίας, άσκηση στη λογοτεχνική μετάφραση. Δημιουργήσαμε το ιστολόγιο http://wwwprotestpoetry.blogspot.com

Συμμετέχοντες καθηγητές: Παπαδάκη Ευθαλία, Χωλλ Εδουάρδος, Γουρνά Σοφία.

Πέρα από την ανακύκλωση υλικών: Ανάκτηση ενέργειας από αστικά στερεά απορρίματα

Συμμετέχοντες καθηγητές: Ιωάννης Γράψας, Παντελής Διαμάντης

Ιστολόγιο :  http://blogs.sch.gr/perivallontiki

KPE Argyroupolis

 
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

Οι μαθητές να είναι, κατά  την ολοκλήρωση του προγράμματος, σε θέση να:

  • περιγράφουν την ανάγκη της τοπικής κοινωνίας να αναπτύξει αποτελεσματικές πρακτικές για τον περιορισμό του όγκου των αστικών απορριμμάτων

  • επισημαίνουν ελλείμματα στις τρέχουσες πρακτικές διαχείρισης αστικών απορριμμάτων και να προτείνουν τρόπους αποτελεσματικότερης διαχείρισης, με ιδιαίτερη αναφορά στην ανακύκλωση υλικών και ενέργειας

  • έχουν αναπτύξει αίσθημα  περιβαλλοντικής ευθύνης

  • έχουν συνειδητοποιήσει ότι υπάρχουν λύσεις για ένα βιώσιμο αστικό περιβάλλον

 

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:

  • Εργασία σε ομάδες ?  Καταμερισμός εργασιών - επικοινωνία στις εβδομαδιαίες συναντήσεις και με τη βοήθεια του διαδικτύου ? Σύνθεση εμπειριών και απόψεων

  • Αναζήτηση πληροφοριών και στοιχείων από το διαδίκτυο, περιοδικά και βιβλία

  • Συνεντεύξεις με τους Δημάρχους Ν. Σμύρνης και Π. Φαλήρου

  • Εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Κ.Π.Ε. Αργυρούπολης και μονάδα επεξεργασίας αποβλήτων στην Ελλάδα και πιθανόν σε μια ευρωπαϊκή πρωτεύουσα με ανεπτυγμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων (π.χ. Παρίσι ή Βιέννη).

  • Σύνταξη άρθρων για τη σχολική εφημερίδα και ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις με τη μορφή  blog

  • Έκδοση τεύχους με στοιχεία, διαπιστώσεις και προτάσεις ? Παρουσίαση σε κοινό

 

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ


 

 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ

 

Ξεκινήσαμε βραδάκι Πέμπτης (14/4) από το σχολείο, μια μεγάλη ομάδα, αποτελούμενη από δύο καθηγητές (κκ. Γράψας και Χώλλ) και εικοσιπέντε μαθητές και μαθήτριες της Β΄τάξης και με πούλμαν φθάσαμε πολύ σύντομα στο λιμάνι του Πειραιά. Το φέρυ-μπωτ «Έλυρος» είχε ήδη αρχίσει να δέχεται τους επιβάτες για τα Χανιά, έτσι και μεις περιμέναμε υπομονετικά το σήμα για επιβίβαση. Θαυμάζαμε το μέγεθος του πλοίου και τα αναρίθμητα φώτα του, που φώτιζαν όλη την προβλήτα καθώς σκοτείνιαζε. Σύντομα ανεβήκαμε και ανακαλύψαμε ωραιότατα σαλόνια και μαγαζιά και πεντακάθαρες καμπίνες. Ένα αίσθημα λύτρωσης από τη γκρίζα πόλη μας κατέλαβε και τα χαμόγελα πλάτυναν. Πριν καλά-καλά τακτοποιηθούμε στις καμπίνες, τα μεγάφωνα μας καλούσαν για το βραδινό γεύμα. Λίγο νωρίς για μας το βραδινό, αλλά τα φώτα, οι περίπατοι και η απαλή βουή του κόσμου μας τραβούσαν να γίνουμε και μεις κοσμικοί και να περάσουμε στο εστιατόριο.

Είχαμε καταφέρει λοιπόν να ξεκινήσουμε την επίσκεψη στα Χανιά που σχεδιάζαμε καιρό τώρα, το πρωί θα είμαστε εκεί. Θέλαμε να γνωρίσουμε το περιβάλλον της πόλης, τον πολιτισμό της και βέβαια να μάθουμε πως μια πόλη καταφέρνει να είναι καθαρή και ανθρώπινη, σ? αυτούς τους δύσκολους καιρούς της αστικοποίησης όλο και μεγαλύτερων περιοχών της χώρας. Είχαμε σχεδιάσει να πάμε επιτόπου στην παλιά χωματερή του Κουρουπητού, που παλιότερα προβλημάτισε όλη τη χώρα με τη δοκιμασία που έφερνε στο φυσικό περιβάλλον και είχε φτάσει να μας εκθέτει στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Είχαμε ακούσει πως έγινε αποκατάσταση της χωματερής και πως σήμερα η ευρύτερη περιοχή των Χανίων χρησιμοποιεί σύγχρονη τεχνολογία για τη διαχείριση των αστικών απορριμμάτων, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στην επεξεργασία πριν την υγειονομική ταφή. Σαν περιβαλλοντική ομάδα που ήμασταν θέλαμε να δούμε τις εγκαταστάσεις και την τεχνολογία σε εφαρμογή, αλλά να δούμε και το αποτέλεσμα αυτής της τεχνολογίας μέσα στην πόλη. Θέλαμε επίσης να δούμε την πόλη μέσα στο φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον της και να αναλογιστούμε πόσο μπορεί η τεχνολογία να βοηθήσει στη διατήρηση της ομορφιάς της. Αυτά τα ενδιαφέροντα ήταν όμως για τις επόμενες μέρες, για την ώρα είχαμε μπροστά μας μια ωραία βραδιά που θα περνούσαμε μεσοπέλαγα.

Χαράματα ακόμη, το «Έλυρος» έπιασε στη Σούδα. Ευγενικό το πλήρωμα, μας επέτρεψε να μείνουμε στις καμπίνες μας μέχρι να ξημερώσει και έτσι αποβιβαστήκαμε στις 7:30 π.μ. ξεκούραστοι και φρέσκοι. Ξεκινήσαμε με το πούλμαν που μας περίμενε για το κέντρο των Χανίων και σύντομα κατεβήκαμε στην αγορά της πόλης. Αναζητώντας πρωϊνό φαγητό φθάσαμε στο παλιό λιμάνι. Ήσυχο, όμορφο και ήρεμο, έχοντας κρατήσει το παλιό του χρώμα. Η πόλη καθαρή, χωρίς σωρούς σκουπιδιών, χωρίς ασχήμιες, μια αίσθηση φροντίδας ολόγυρα.

Μετά την πρωϊνή νωχέλεια ξεκινήσαμε για τις εγκαταστάσεις της ΔΕΔΙΣΑ (Διαδημοτική Επιχείρηση Διαχείρισης Αποβλήτων) Χανίων. Μισή ώρα διαδρομή έξω από την πόλη και φθάσαμε. Ο κ. Πατεράκης, διευθυντής των εγκαταστάσεων μας περίμενε με ένα πλατύ χαμόγελο και μας ξενάγησε στις εγκαταστάσεις απαντώντας υπομονετικά σε όλες τις ερωτήσεις μας. Χειροδιαλογή, μηχανική διαλογή, δεματοποίηση των ανακυκλούμενων, κομποστοστοποίηση του οργανικού κλάσματος, υγειονομική ταφή με τις εξόδους για το βιοαέριο, συλλογή και επεξεργασία των στραγγισμάτων. Όσα διαβάζαμε και συζητούσαμε όλη τη χρονιά περνούσαν μπροστά από τα μάτια μας και διαπιστώναμε τι σημαίνει η κάθε διεργασία στην πράξη. Οι οσμές αναπόφευκτες, τα ερωτήματα πολλά, αλλά και κάποια πράγματα έλειπαν. Η κομποστοποίηση, μας είπε ο κ. Πατεράκης, έχει ανάγκη από κοχλία ανάδευσης και θα πρέπει να προχωρήσει μια οικονομική επένδυση. Τα στραγγίσματα χρειάζονται καλύτερες δεξαμενές επεξεργασίας, δίνουν όμως ικανοποιητική ποιότητα νερού για την άρδευση της βλάστησης στα κύτταρα του ΧΥΤΑ που έχουν κλείσει. Το βιοαέριο δεν αξιοποιείται ενεργειακά, απλώς καίγεται. Ο Κουρουπητός δίπλα ακριβώς από τις εγκαταστάσεις. Μια απότομη χαράδρα που καταλήγει στη θάλασσα, με φυσική όψη σήμερα και χωρίς ιδιαίτερους προβληματισμούς για το οικοσύστημα της περιοχής. Νιώσαμε πως η φροντίδα έφερνε αποτελέσματα, η αλλοίωση του περιβάλλοντος όμως αναπόφευκτη. Η καθαριότητα στην πόλη των Χανίων ήταν προφανώς το αντάλλαγμα.

Επιστρέφοντας, θέλαμε να νιώσουμε πια την ιστορία της πόλης και τη σύγχρονη ζωή της. Έτσι κάναμε στάση στους Τάφους των Βενιζέλων και απολαύσαμε την ξενάγηση από τον κ. Χώλλ. Μας μίλησε για ταραγμένες εποχές, αλλά και για σπουδαίες προσωπικότητες που μας έφεραν στο σήμερα.. Ανεβήκαμε μετά με το πούλμαν μέσα από ρεματιές και πυκνή βλάστηση και απολαύσαμε παραδοσιακό φαγητό στο Θέρισο, γνωστό για την κήρυξη από τον Ελ. Βενιζέλο της επανάστασης της Κρήτης, με αίτημα την ένωση με την Ελλάδα. Ακολούθησε μεσημβρινή ξεκούραση σ? ένα πανέμορφο ξενοδοχείο στα περίχωρα των Χανίων και το βράδυ βάλαμε πια τα καλά μας και απολαύσαμε τα σύγχρονα Χανιά, στη βραδινή ατμόσφαιρα του παλιού λιμανιού.

Ξεκινώντας τη δεύτερη μέρα, μας απασχόλησε περισσότερο η ιστορία της περιοχής. Η αρχαία Άπτερα και το Γερμανικό Νεκροταφείο τράβηξαν το ενδιαφέρον μας. Ο κ. Χώλλ μας γοήτευσε και πάλι με τις παραστατικές αφηγήσεις του. Τα κομμάτια του πάζλ έμπαιναν σε σειρά και καταλαβαίναμε πια καλύτερα πως γεννήθηκε αυτή η σύγχρονη πόλη. Επίσης, το Ρέθυμνο ήταν πια πολύ κοντά για το αγνοήσουμε. Φθάσαμε νωρίς το απόγευμα, περπατήσαμε στην παραλία του και απολαύσαμε φαγητό και παγωτό.

Κατά το βραδάκι, το «Έλυρος» ήταν βέβαια και πάλι έτοιμο και μας περίμενε στο λιμάνι της Σούδας. Στην ώρα μας όπως πάντα επιβιβαστήκαμε για να απολαύσουμε στο όμορφο περιβάλλον του το ταξίδι της επιστροφής, αλλά και τις διακοπές του Πάσχα, που μόλις είχαν αρχίσει. Γυρίσαμε σοφότεροι για τα Χανιά, αλλά και για όλες τις σύγχρονες πόλεις της χώρας μας. Φυσικό περιβάλλον, πολιτιστικό περιβάλλον, ανθρωπογενές περιβάλλον, δομημένος χώρος και αστικό περιβάλλον ? λόγια ενός μαθήματος, αλλά και προβληματισμός, που όσο μας ακολουθεί θα βαθαίνει και μαζί θα βαθαίνει η ωριμότητα του ενεργού πολίτη.

Γιάννης Γράψας

.

Η Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης: Χθες, Σήμερα, Αύριο

Στόχοι: Να γνωρίσουν οι μαθητές εκείνο το μέρος της Ιστορίας της ελληνικής εκπαίδευσης στο οποίο εμπλέκεται η Ευαγγελική Σχολή, να γνωρίσουν την εκπαίδευση της Ιωνίας κατά τον 18ο και 19ο αιώνα, καθώς και τον πολιτισμό της, να επεξεργαστούν προτάσεις για το μέλλον, να αποτίσουν φόρο τιμής στα μικρασιατικά χώματα και να καλλιεργήσουν ιστορική μνήμη. Εμπλεκόμενα μαθήματα: Ιστορία, Δίκαιο και Πολιτική, Αρχές Οικονομίας, Χορός.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Τοπάλη Αικατερίνη

 


 

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΣΤΗ  ΣΜΥΡΝΗ

 

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ ΧΘΕΣ-ΣΗΜΕΡΑ-ΑΥΡΙΟ» που εκπονήθηκε από μαθητές της Α΄ τάξης του λυκείου μας με υπεύθυνη καθηγήτρια την κ. K. I. Τοπάλη, πραγματοποιήθηκε στη Σμύρνη η ιστορική συνάντηση μεταξύ του σχολείου μας και του τουρκικού σχολείου Namik Kemal Lisesi που εδρεύει στο ίδιο κτήριο μετά τη Μικρασιατική καταστροφή. Στο ίδιο ταξίδι πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στην Έφεσο, Πέργαμο, Αϊβαλί, και Βουρλά. Η εκδρομή αυτή έγινε από τις 16/3/11έως τις 21/03/2011 και συμμετείχαν 64 μαθητές και μαθήτριες και 8 καθηγητές και καθηγήτριες

 Η ομάδα αναχώρησε από το σχολείο το απόγευμα της Τετάρτης 16 Μαρτίου και   από τον Πειραιά με πλοίο έφτασε στη Χίο. Το πρωί της  17η Μαρτίου η ομάδα πέρασε στο Τσεσμέ, όπου υπήρχε η ευκαιρία  να κάνουμε συνάλλαγμα και να πάρουμε πρόχειρο πρωινό. Από εκεί το σχολείο αναχώρησε οδικώς για την Έφεσο, όπου οι μαθητές περιηγήθηκαν την μεγαλοπρεπή αρχαία πόλη και παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ξενάγηση του Ελληνόφωνου ξεναγού, του κ. Μαχμούτ. Στη συνέχεια  επισκέφτηκαν το παραδοσιακό εργαστήριο κεραμικής Efes Seramik. Το βράδυ της ίδια μέρας κατέλυσαν στο ξενοδοχείο Kaya Prestige Hotel και αργότερα διασκέδασαν στην παραλία της Σμύρνης, στο κέντρο La Sera, όπου παρακολούθησαν μουσικό πρόγραμμα με παραδοσιακά τουρκικά τραγούδια.

 Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 18/3/11, επισκεφθήκαμε το ιστορικό κέντρο της Σμύρνης για βόλτα και ψώνια στο ?παζάρι?. Ακολούθησε η επίσημη προγραμματισμένη συνάντηση στο Προξενείο της Σμύρνης, όπου καθηγητές και μαθητές είχαν εγκάρδια υποδοχή και κεράσματα, από τη φιλόξενη Πρόξενο της Ελλάδας στην Τουρκική  πόλη κ. Σχολαρίκου και το προσωπικό.

Το μεσημέρι της ίδιας ημέρας η ομάδα πέρασε με το πούλμαν την πύλη του  σχολείου  Namik Kemal Lisesi, όπου μαθητές και καθηγητές του τουρκικού λυκείου είχαν οργανώσει θερμότατη  υποδοχή. Μετά τις απαραίτητες συστάσεις των καθηγητών, οι οποίοι γνωρίζονταν μόνο μέσω των e-mails, καθηγητές και μαθητές οδηγήθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Εκεί πραγματοποιήθηκε δίωρη εκδήλωση με κάθε επισημότητα, με προσφωνήσεις, χαιρετισμούς και ομιλίες. Στην εκδήλωση αυτή παρευρισκόταν και εκπρόσωπος του Τούρκου Υπουργού Παιδείας, η κ. Κολτσούογλου. Την εκδήλωση άνοιξε ο Διευθυντής του Τουρκικού σχολείου κ. Gur, o οποίος αντάλλαξε με την Υποδιευθύντρια του σχολείου μας κ Ασημακοπούλου, αναμνηστικά δώρα, τα οποία για το Λύκειο της Ευαγγελικής ήταν ευγενική χορηγία της Σχολικής Επιτροπής και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Στη συνέχεια το μαθητικό μουσικό συγκρότημα του Namik Kemal Lisesi έπαιξε τραγούδια από το νεανικό ρεπερτόριο που ενθουσίασαν το κοινό, ενώ ακολούθησαν και παραδοσιακοί χοροί.  Η ελληνική ομάδα, με τη σειρά της, με την ευθύνη της κ. Ει. Αναγνώστου παρουσίασε ελληνικούς χορούς, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις. Ακολούθησε δεξίωση που παρέθεσε το  τουρκικό σχολείο στην ελληνική ομάδα στο χώρο του σχολείου. Σ΄ αυτήν οι Έλληνες και οι Τούρκοι μαθητές και καθηγητές αντάλλαξαν συμβολικά δώρα, συζήτησαν και έδωσαν αμοιβαίες υποσχέσεις για συνέχιση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος και μελλοντική συνεργασία των δύο σχολείων. Τέλος, η εκδήλωση έκλεισε με ξενάγηση  από τον Τούρκο συνάδελφο κ. Goksen στους χώρους του καλοδιατηρημένου ιστορικού κτηρίου, καθώς και στις ευρύχωρες και φροντισμένες αυλές του.

 Μέσα στο ίδιο θερμό κλίμα και με συγκινησιακή φόρτιση ο δημοσιογράφος του κρατικού καναλιού κ. Tatlibal κάλυψε με τηλεοπτικό συνεργείο όλη την εκδήλωση, πήρε συνεντεύξεις από μαθητές και καθηγητές τόσο της Ευαγγελικής Σχολής όσο και του Namik Kemal Lisesi. Το βράδυ της ίδιας ημέρας, στην καθιερωμένη εκπομπή του, παρουσίασε ένα ιδιαιτέρως ενδιαφέρον ρεπορτάζ για την ιστορική αυτή συνάντηση.

Το Σάββατο 19-03-2011, η ομάδα κατευθύνθηκε προς την Πέργαμο, όπου ξεναγήθηκε στον αρχαιολογικό χώρο (Ασκληπιείο), και στη συνέχεια επισκέφτηκε το γραφικό Αϊβαλί (Άγιος Γεώργιος, Άγιος Ιωάννης, καφενείο Κανέλλου, Μοσχονήσι, Άγιοι Ταξιάρχες).  Την Κυριακή έγινε  ξενάγηση στην Σμύρνη (κάστρο Kadifekale, κεντρική πλατεία της Σμύρνης, Κορδελιό, πρώτος ανελκυστήρας της Ευρώπης, πλατεία Cumhuriyet, αρχαιολογικός χώρος Agora). Ιδιαίτερη στιγμή της ξενάγησής μας στην Σμύρνη ήταν αυτή που έγινε στο λιμάνι της, στην κεντρική πλατεία, καθώς μέσα από ιστορικές πληροφορίες και ανάλογες αναφορές δόθηκε η δυνατότητα στην ομάδα να βιώσει τις στιγμές της καταστροφής του ΄22. Τέλος, πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Καθ΄ οδόν έγινε στάση στα Βουρλά-Urla και επίσκεψη στο σπίτι του ποιητή Γ. Σεφέρη. Εκεί μαθητές και καθηγητές τραγούδησαν όλοι μαζί ?Το περιγιάλι? σαν φόρο τιμής στον ποιητή. Στη συνέχεια η ομάδα έφτασε στο Τσεσμέ ?Χίο και με το καράβι την επόμενη μέρα το πρωί, Δευτέρα 18/3/11 στο λιμάνι του Πειραιά και στη συνέχεια στο σχολείο.

Είναι κατανοητό ότι η αποτίμηση αυτού του προγράμματος είναι αδύνατον να γίνει με επιτυχία μέσω ενός κειμένου, γιατί υπερβαίνει τα όρια μιας συνήθους εκπαιδευτικής εκδρομής και έχει αναφορές σε πολλά επίπεδα. Οι επιδράσεις του στις συνειδήσεις του ευαίσθητου σχολικού χώρου και οι συμβολισμοί του στη νέα οικουμενική πραγματικότητα θα έχουν διάρκεια στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό η σχολική κοινότητα θα πρέπει να αξιοποιήσει τις εμπειρίες που αποκόμισε και να συνεχίσει αυτή τη συνεργασία μέσα από τις δυνατότητες που παρέχουν τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα. 

Στο εκπαιδευτικό ταξίδι εκτός από τις τρεις καθηγήτριες, τα ονόματα των οποίων ήδη αναφέρθηκαν, συμμετείχαν ακόμη οι κ.κ. Γράψας, Δεμερτζής, Θαλασσινός, Χωλλ, καθώς και η κ. Σιώπη.

Βενετική Δημοκρατία: Όψεις Ιστορίας και Πολιτισμού

Στόχοι: Να εμπεδώσουν οι μαθητές μέρος της διδασκόμενης ύλης στο μάθημα της Ιστορίας  Γενικής Παιδείας. Να γνωρίσουν την ιστορία και τον πολιτισμό της "γαληνοτάτης δημοκρατίας" της Βενετίας. Να αναπτύξουν την κριτική, συνδυαστική και παρατηρητική τους ικανότητα. Να αποκτήσουν αισθητική παιδεία. Προβλέπεται επίσκεψη στη Βενετία. 

Συμμετέχοντες καθηγητές: Σκαλτσογιάννης Παύλος-Φώτιος, Παπαγεωργίου Σταματίνα

 

Έκδοση Σχολικής Εφημερίδας 2010-2011

Στόχοι: Σκοπός της έκδοσης είναι η εξοικείωση των μαθητών με διάφορες μορφές λόγου και έκφρασης (ειδησεογραφία, δοκίμιο, ποίημα, διήγημα, παρουσίαση, σκίτσο κ.α.) και η παραγωγή έντυπου με χρήση κατάλληλων λογισμικών. Εμπλέκονται όλα τα μαθήματα.

Συμμετέχοντες καθηγητές: Λιτσάρδου Μαρία, Μαυρογιάννης Νικόλαος, Ασημακοπούλου Αλεξάνδρα

Image23a 

Image24 

 Image25

Image26 

Φύλλο 23α,

21 Δεκεμβρίου 2010 

Φύλλο 24,

18 Φεβρουαρίου 2011

Φύλλο 25,

13 Απριλίου 2011

Φύλλο 26,

14 Ιουνίου 2011